whatsapp
ساخت ویلای چوبی لاکچری| هزینه ساخت و اجرای ویلا چوبی

ساخت ویلای چوبی لاکچری

5/5 - (6 امتیاز)

یکی از لاکچری ترین نوع بناها، خانه ها و ویلاهای چوبی هستند و زندگی کردن در یکی از این خانه ها آرزو های بیشتر افراد است. اروپا و آمریکا در ساخت خانه ها از چوب بسیار بیشتر استفاده می شود و معماری منحصر به فرد خود را در ساخت دارند. همچنین ساختمانها اعم از ویلا و آپارتمان های چوبی در روسیه بسیار زیاد است و مهم ترین دلیل آن عایق بودن چوب در برابر برودت و حرارت است. در ایران نیز چند سالی است که استفاده از چوب برای ساخت خانه مورد استقبال قرار گرفته و ساخت ویلای چوبی لاکچری به خصوص در مناطق شمال کشور بسیار زیاد شده است.

اما دلایل بسیار زیادی وجود دارد که مردم چوب را نسبت به دیگر مصالح ساختمانی ترجیح می دهند و در ادامه برخی از این علت ها را بیان می کنیم.

ساخت ویلای چوبی

مزیت های ساخت خانه و ویلای چوبی

به طور خلاصه :

  • هزینه ی مقرون به صرفه و پایین ( خصوصا در مناطق صعب العبور و در ارتفاعات )
  • عایق در برابر سرما و گرما
  • ایجاد حس خوب و انرژی مثبت در ساختمان چوبی
  • تنوع طرح و ظاهر لاکچری و شیک

چوب به دلیل خواص سلولی که دارد در فصل گرما فضای داخل را خنک تر نگه داشته و در زمستان عایق گرمای داخل است و این ویژگی سبب کمتر شدن هزینه های مصرف انرژی می شود. ساخت این خانه میزان بسیار کمی دی اکسید کربن را تولید می کند و می توان گفت که تاثیر زیادی روی آلودگی هوا و… ندارند. از ضایعات باقی مانده در فزایند ساخت نیزمی توان به روش های مختلفی استفاده کرد.

از نظر روانی خانه های چوبی ارامش خاصی را به انسان می دهند و سبب بهتر شدن روحیه می شود. تنوع رنگی بسیار بالا در چوب ها افراد با سلیقه های مختلف می توانند رنگ دلخواه خودشان را سفارش دهند. دکوراسیون داخلی نیز در این گونه ویلاها و خانه استایل لوکس خودش را دارد. در ضمن در صورت کاور شدن چوب ها با مواد ضد حریق با کیفیت خطر آتش سوزی نیز سازه را تهدید نمی کند. این در حالی است که دیگر سازه ها راحت تر می سوزند!

هزینه ساخت ویلای چوبی

یک تصور اشتباهی که بیشتر مردم دارند این است که هزینه ساخت این مدل خانه ها بسیار بالا در می آید. در واقعیت اما این طور نیست و می توان هزینه ساخت این نوع خانه را با انواع دیگر برابر دانست. چوبی که در ساخت و ساز به کار می رود در مقابل حشرات و آفات مقاوم است و در برابر پوسیدگی های قارچی و.. به خوبی مقاومت می کند. سختی و چگالی جوب تعیین کننده استحکام کلی سازه است.

هزینه ساخت ویلا چوبی

مراحل ساخت و اجرای خانه چوبی

در ابتدا باید بهترین پیمانکار را پیدا کنید که از جدید ترین تجهیزات و با دانش روز کار می کند. سپس بودجه خود را تعیین کنید و طبق بودجه ای که دارید با پیمانکار خود در مورد نقشه خانه و سقف و… مشورت کنید. قطر دیوار ها را طبق پولی که دارید مشخص کنید. قطر دیوار ها از 14 میلیمتر تا 350 میلیمتر متغیر است. بسته به فاکتور های بسیاری می توایند ای درخت های مختلفی از جمله کاج، بلوط، گردو آمریکایی، زبان گنجشک و …استفاده کنید در این تصمیم گیری نیز پیمانکار شما می تواند بهترین چوب را انتخاب کند.

برای درب و پنجره می توانید از مدل های متونوعی از چوبی گرتفته ا فلزی و پی وی سی بهره ببرید. سقف و کف ویلا پس از این مراحل ساخته می شود و سپس دیوار ها رنگ می شوند. دیگر بخش ها مانند آشپزخانه، سرویس های بهداشتی و حمام در مرحله آخر اجرا می شوند.

نکات مهم در ساخت ویلاهای اسکلت چوبی

درب و پنجره های دو جداره از هدر رفت انرژی جلوگیری می کنند و مانع انتقال آلودگی های صوتی به داخل می شود. درب خانه حتما باید از چوب با چگالی بالا ساخته شود. پی ریزی ساختما باید اصولی و با استاندارد های بالا انجام شود تا مقاومت ساختمان و عمرش افزایش یابد. فونداسیون بنا معمولا توسط کارفرما اجرا می شود و به دو عامل کیفیت زمین و وزن اسکلت و ساختمان وابسته است. برای پی ریزی از بتن و رشته بندی فولادی استفاده می شود.

اجرای ویلا و خانه های چوبی

مجموعه مگاوود، تولید کننده و عرضه کننده انواع چوب روسی در سراسر دنیا می باشد. این کارخانه در شهر Kirov روسیه احداث شده است و خدمات و محصولات خود را به طور مستقیم و بدون واسطه در ایران عرضه می کند. جهت اطلاعات بیشتر در رابطه با سفارش و خرید چوب های روسی و اجرای ویلاهای چوبی با ما در ارتباط باشید.

2 دیدگاه در “ساخت ویلای چوبی لاکچری
  • مرداد 28, 1402 at 6:06 ق.ظ
    Permalink

    سلام خسته نباشین ، هزینه این مدل ویلا یا خونه چه جوری میشه براورد کرد ؟

    Reply
    • شهریور 1, 1402 at 8:25 ق.ظ
      Permalink

      سلام و ارادت
      ما صادر کننده چوب از روسیه هستیم.
      لطفا با شرکت آرت نوو در تماس باشید. http://www.artnouveau.ir

      Reply
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *